7 Şubat 2009 Cumartesi

Kırmızı Balon -The Red Balloon (suluboya fotograflar - watercolor photos)

Kırmızı Balonlu Kız, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayrami 2008, Ankara- Girl with The Red Balloon, National Independence and Childrens` Festival Ankara, 2008.
...
Kırmızı Balon- Erdal Öz, Can Yayınları, 1990

“Fransız film yönetmeni Albert Lamorisse'in çocuklar için yarattığı Kırmızı Balon adlı filmi ilk gördüğümde 20 yaşındaydım. İlerleyen yıllar içinde birkaç kez daha gördüm. Son olarak da video kopyası geçti elime. Her izleyişimde o çocukça hüznü yeniden yaşadım. Filmin kahramanı küçük Pascal, filmin bir yerinde 'balon' diye seslenir. Filmdeki tek konuşma da budur. Video bantı günlerce, kare kare izledim; ince ince notlar aldım; sonra da geçtim makinenin başına, bu kitabı yazdım. Bu güzel filmin yazılı bir öyküsü yoktu. Ama şimdi var. Elinizdeki kitap, Albert Lamorisse'in yarattığı Kırmızı Balon adlı filmin kitabıdır; sevgili küçük Pascal ile kocaman Kırmızı Balon'un yazılı öyküsüdür. Yazarken, bir amacım da, kitabı, filmin yaratıcısı Albert Lamorisse'e göndermek, onu şaşırtmaktı, sevindirmekti. Artık onun yaşamadığını nereden bilebilirdim. Bu büyük ustanın, hem de yine çocuklar için yeni bir filmin çekimi sırasında bir helikopter kazasında ölmüş olduğunu öğrenince çok üzüldüm. Çok sevdiğim bu kitabımı, onun filminden aldığım birkaç fotoğrafla süslemekten kaçınmadım. Altında yattığı toprak yığınından gökyüzüne renk renk balonlar uçuran sevgili Albert Lamorisse'e adıyorum bu kitabımı.
Toprağına balonlar yağsın.”
Erdal Öz (1935 - 2006)

...
Kırmızı Balonlar ve Çocuk, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayrami 2008, Ankara- The Red Balloons and The Child, National Independence and Childrens` Festival Ankara, 2008.

Balonlar ve Ben, Kayseri Cumhuriyet Meydani, 1968 Fotografi annem cekmisti- Balloons and Me, Republic Square Kayseri 1968, Photo was taken by my mom.


Balonlar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayrami 2008, Ankara- Balloons, National Independence and Childrens` Festival Ankara, 2008.

Baloncu, Izmir Cumhuriyet Meydani, Agustos 2008 Izmir- Balloon Seller, Republic Square Izmir, August 2008

Baloncu, Izmir Kordon, Aralik 2008- Balloon Seller, Izmir Kordon, December 2008




Mutlu Yillar, 5 Kasim 2008, Ankara- Happy Birthday, 5 November 2008 Ankara.

Kedi ve Balonlar, Aralik 2008 Inciralti Izmir - The Cat and Balloons, December 2008 Inciralti Izmir

Kocaman Mavi Balonlu Çocuk, Izmir Karsiyaka Iskelesi, Aralik 2008 Izmir- Child with The Huge Blue Balloon, Izmir Karsiyaka December 2008



...
Benim balonlarım vardı

Benim balonlarım vardı
Onları kimler aldı
Mutlu bayramlar vardı
Kimbilir nerde kaldı
Dostumdu benim balonlar
Çocuklar beni anlar
O çocuklar ve o balonlar
O çocuk yüzlü bayramlar şimdi nerdeler
Hani nerde o ışıklar çocuksu sevgiler
Gitti mi yoksa yine gelir mi o günler
Nerde kaldı masallar sevgiler günler
Söylenen bütün masallara inanırdık
Onlar mı bizi kandırdı biz mi aldandık
Bayramları bekler bayramları yaşardık
Bayramlar mı eskidi bizler mi yaşlandık
Benim balonlarım vardı
Onları kimler aldı?
Mutlu bayramlar vardı
Kimbilir nerde kaldı

İbo
(İbrahim Sesigüzel, 1950-2003)



Copyright © 2009 Sibel Gögen
© 2008 Tüm hakları Sibel Gögen'e aittir.© All rights reserved by Sibel Gögen