12 Nisan 2009 Pazar

Arka Bahçem ve Ilkbahar - Spring and My Backyard - Prolece i Moje Baštica - Frühling und meine Garten

Arka bahcemde menekşeler, violets in my backyard, April 2009 Ankara

Menekşe

Biz de bilirdik yâre giderken
Menekşe yollamasını
Ama arkadaşlar açtı
Yedik menekşe parasını
...
Nazım Hikmet Ran

Arka bahcemde menekseler, Violets in my backyard, April 2009 Ankara

Bir eflatun menekşe
Sevdalı bir
menekşe
tanırdım
eflatun
özgürlükte açan.
başkasının sevinci
onun da sevinciydi
inci kolyelerle
süslü
boynuna hiç
ölüm yakışmazdı ki.
geceleyin,
kuş uçar
uyanır menekşe
sanki kapısı çalan
onunki.
sevdalı menekşem
hercai eflatunum
üzgünüm
seni ben
soldurdum
seni ben öldürdüm
bir saksı yaparak
yaşadıklarımızdan.
Dr. Behçet Aysan


Bir dilek tut! Arka bahcem, Mayis 2008 Ankara- Make a wish, My backyard May 2008 Ankara



Arka bahcemde erik agaci- Plum tree in my backyard, April 2009 Ankara

...

Bu sabah mutluluğa aç pencereni
Bir güzel arın dünkü kederinden
Bahar geldi bahar geldi güneşin doğduğu yerden
Çocuğum uzat ellerini
Şu güzelim bulut gözlü buzağıyı
Duy böyle koşturan sevinci
Dinle nasıl telaş telaş çarpıyor
Toprak ananın kalbi
Şöyle yanıbaşıma çimenlere uzan
Kulak ver gümbürtüsüne dünyanın
Baharın gençliğin ve aşkın
Türküsünü söyliyelim bir ağızdan

Ataol Behramoğlu
...

Arka bahcem, Nisan 2009, Ankara, My backyard, April 2009

Cim bom, arka bahcem, Nisan 2008 Ankara - Cim bom, my backyard, April 2008
YARIDA KALAN BİR BAHAR YAZISI
Vurdu kalın parmaklar
yazı makinamın dişlerine.
Kâğıtta her harfi majiskülle dizilmiş
üç kelime var ;
BAHAR
BAHAR
BAHAR...
Ve ben şair musahhih
ve ben hergün
iki liraya
2.000 kötü satır okumaya
mecbur olan adam,
ve ben
neden
bahar geldi de hâlâ
muşambası kopuk
kara bir koltuk
gibi oturmaktayım?
Kasketini kendi kendine giydi kafam,
fırladım matbaadan
sokaktayım .
Yüzümde mürettiphanenin
kurşunlu kiri,
cebimde 75 kuruşum var.
HAVADA BAHAR...
Nâzım Hikmet RAN

Arka bahcemde erik agaci, Nisan 2009, Ankara - Plum tree in my backyard, April 2009 Ankara


Arka bahcem, Nisan 2009, Ankara - My backyard, April 2009 Ankara


Arka bahcem, Nisan 2009, Ankara - My backyard, April 2009, Ankara

Arka bahcemde pembe sumbuller, Nisan 2009, Ankara - Pink hyacinth in my backyard, April 2009 Ankara

Arka bahcem, Nisan 2009, Ankara - My backyard, April 2009, Ankara



Arka bahcemde kirmizi sardunyalar, Nisan 2009 Ankara - Red geraniums in my backyard, April 2009 Ankara

Arka bahcem, Nisan 2008, Ankara - My backyard, April 2008, Ankara


Arka bahcem, Nisan 2009, Ankara - My backyard, April 2009, Ankara

Arka bahcem, Nisan 2009, Ankara - My backyard, April 2009, Ankara


Copyright © 2009 Sibel Gögen

© 2008 Tüm hakları Sibel Gögen'e aittir.© All rights reserved by Sibel Gögen